نام‌نویسی
پس از تکمیل اطلاعات زیر، گذرواژه برای شما ارسال می‌شود.

پلتفرم اپلیکیشن های Universal ویندوز (UWP) تجربه ای از ویندوز است که بر اساس پلتفرم Universal ویندوز پدید آمده است و اولین بار در ویندوز 8 به با عنوان Windows RT معرفی شد. در هسته ی اپلیکیشن های UWP این ایده نهفته است که کاربران میخواهند تجربه خود از اپلیکیشن ها بر روی تمام دستگاه هایشان یکسان باشد و آنها میخواهند از هر دستگاهی که برایشان راحت تر و پر بازده تر است برای به انجام رساندن کار ها استفاده کنند.

در ویندوز 10 کار توسعه ی اپلیکیشن های UWP فقط با یک API صورت میگیرد، یک پکیج برای اپلیکیشن و یک استور برای تمام دستگاه های ویندوز 10 شامل کامپیوتر های شخصی، تبلت ها، تلفن های هوشمند و غیره. حالا پشتیبانی از انواع اندازه های صفحه نمایش و همچنین انواع مدل های تعامل با اپلیکیشن ها راحت تر شده است. چه توسط کنترل لمسی، موس و کیبورد، کنترلر بازی یا قلم کنترل شود.

پس، اپلیکیشن های UWP چیست؟

چه چیزی اپلیکیشن های UWP را ویژه میکند؟ اینجا برخی از ویژگی های کلیدی اپلیکیشن های UWP که آنها را متفاوت میسازد آورده شده اند.

  • شما یک خانواده از دستگاه ها را هدف قرار میدهید، نه یک سیستم عامل.                                                 خانواده ی دستگاه ها، API آنها، ویژگی های سیستمی و رفتار هایی که شما میتوانید بر روی تمام دستگاه های آن خانواده انتظار داشته باشید را مشخص میکند، همچنین مجموعه ی دستگاه هایی که میتوانند اپلیکیشن توسعه داده شده توسط شما را از طریق استور دریافت کنند مشخص میکند.
  • اپلیکیشن ها توسط فرمت AppX بسته بندی و توزیع میشوند.                                                                     همه ی اپلیکیشن های UWP به عنوان یک اپلیکیشن با فرمت AppX توزیع میشوند. این کار یک مکانیسم مطمئن برای نصب اپلیکیشن ها فراهم میکند و تضمین میکند اپلیکیشن های شما به صورت یکپارچه توسعه میابد و آپدیت میشود.
  • برای همه ی دستگاه ها تنها یک استور وجود دارد.                                                                                       بعد از اینکه به عنوان یک توسعه دهنده ی اپلیکیشن ثبت شدید، میتوانید اپلیکیشن خود را در استور ثبت کنید و آنرا برای خانواده ای از همه ی دستگاه ها، یا فقط آنهایی که میخواهید در دسترس قرار دهید. با اینکار شما تمام اپلیکیشن های خود برای ویندوز را در یک جا ثبت و مدیریت میکنید.
  • یک API واحد برای تمام دستگاه های یک خانواده وجود دارد.                                                                     هسته ی API های پلتفرم اپلیکیشن های UWP برای تمام دستگاه های خانواده ی ویندوز یکسان است. اگر اپلیکیشن شما تنها از API های هسته ی مرکزی استفاده کند میتواند بر روی همه ی دستگاه ویندوز 10 اجرا شود.
  • SDK های اضافی میتوانند اپلیکیشن شما را بر روی دستگاه های خاص شخصی سازی کنند.                               SDK های اضافی API های مختص هر خانواده از دستگاه ها را به اپلیکیشن شما اضافه میکنند. اگر قرار است اپلیکیشن شما بر روی گروه خاصی از دستگاه ها قرار بگیرد، میتوانید با استفاده از این API ها آنرا برای آن گروه شخصی سازی کنید. الیته همچنان میتوانید یک پکیج اپلیکیشن داشته باشید که بر روی تمام دستگاه ها اجرا شود، فقط باید قبل از اضافه کردن API های اضافی تعیین کنید اپلیکیشن شما بر روی کدام دستگاه ها اجرا شود.
  • کنترل ها و محتوای ورودی تطبیق پذیر                                                                                                 بخش های رابط کاربری از پیکسل های موثر استفاده میکند (Responsive Design 101 for UWP apps را ببینید)، پس پیکسل ها به طور خودکار خود را بر اساس تعداد پیکسل های صفحه نمایش دستگاه تطبیق میدهند. و با انواع روش های ورودی مانند کیبورد، موس، لمس، قلم و کنترلر های Xbox One به خوبی کار میکنند. اگر نیاز داشته باشید تا رابط کاربری خود را برای اندازه ی صفحه نمایش مشخصی بیشتر از این شخصی سازی کنید، پانل های جدید Layout و طرح بندی به شما کمک میکند تا رابط کاربری خود را برای دستگاه هایی که احتمال میدهید اپلیکیشن تان بر روی آنها اجرا شود مطابقت دهید.

برای اطلاعت بیشتر در مورد اپلیکیشن های UWP به Guide to Universal Windows Platform apps رجوع کنید.

از زبانی که همین حالا میدانید استفاده کنید

شما میتوانید برای تولید اپلیکیشن های UWP از زبانی که بیشتر با آن آشنا هستید استفاده کنید. مثلا C# یا Visual Basic به همراه XAML بر روی آن، Java Script به همراه HTML بر روی آن، یا ++C به همراه DirectX یا XAML. حتی میتوانید برخی اجزاء را با یک زبان بنویسید و از آن در اپلیکیشنی استفاده کنید که با زبان دیگری نوشته شده است.

اپلیکیشن های UWP از Windows Runtime که یک API بومی در سیستم عامل است استفاده میکنند. این API در ++C پیاده سازی شده و در c#، زبان Visual Studio، زبان ++C و Java script طوری پشتیبانی میشود که برای هر زبان طبیعی میباشد.

نرم افزار Microsoft Visual Studio 2015 یک قالب اپلیکیشن UWP برای هر زبانی فراهم کرده است که به شما امکان میدهد تنها یک پروژه برای همه ی دستگاه ها ایجاد کنید. وقتی کارتان به پایان رسید، میتوانید یک پکیج اپلیکیشن تولید کنید و از طریق Visual Studio آنرا در استور ویندوز ثبت کنید تا مشتریان شما در هر دستگاه ویندوز 10 به آن دسترسی داشته باشند.

از هر طریقی که میخواهید از اپلیکیشن خود کسب درآمد کنید

بر روی ویندوز، میتوانید روش کسب درآمد از اپلیکیشن خود را مشخص کنید. ما به شما چندین روش برای کسب درآمد از اپلیکیشنتان پیشنهاد میدهیم. تنها کاری که لازم است انجام دهید انتخاب روشی است که برای شما بهترین بازده را دارد:

  • ساده ترین روش دانلود با پرداخت هزینه است. تنها کافی است مبلغ خود را تعیین کنید.
  • روش آزمایشی بهترین راهی است که به مشتریان شما اجازه میدهد قبل از خرید اپلیکیشن آنرا امتحان کنند، با اینکار اپلیکیشن شما راحت تر شناسایی میشود.
  • خرید داخل برنامه ای بیشترین انعطاف را برای کسب درآمد از اپلیکیشنتان برای شما فراهم میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب اپلیکیشن های UWP به اینجا مراجعه کنید.

نظر شما همراهان ویندوز سنتر در مورد مکانیسم استفاده شده در اپلیکیشن های UWP چیست؟ آیا این پلتفرم موجب بر طرف شدن کمبود اپلیکیشن های ویندوز فون میگردد؟

6 Responses

  1. D.KING

    تعداد کاربران میزان دسترسی و البته اوپن سورس بودن . نقش مهمی رو ایفا میکنند در جذب توسعه دهندگان. مزیتهایی که استور های اندروید دارند وجود مخاطبان زیاد . و البته اپن سورس بودن و از همه مهمتر تعداد دستگاه هایی که از اندروید استفاده میکنند هست . در اپ استور فروش بالای آیفونها و تعداددکاربران و البته درامد زیاد برای برنامه نویسان . و رقابت سنگین و نفسگیر در ارایه اپ های با کیفیت.
    اما در ویندوز هماهنگی بین کلیه دیوایسها باعث شده هر کاربری از ویندوز در هر دستگاهی یک یوزر نیازمن اپلیکیشن بشه . در دسکتاب قضیه مشخص هست . ولی در گوشی های. هوشمند ویندوزی کمی این مشکلات دسترسی برای توسعه دهندگان آزار دهنده است. . به طور مثال برنامه ای مثل زاپیا تازه دسترسی به وای فای دایرکت رو داشته. کاربران ویندوز از تعداد کم اپلیکیشنها آنچنان ناراضی نیستند مهم کیفیت برنامه هاست که در مقابل دو حریف دیگه بسیار پایینتر هستش. نقدهای سایت های معتبر رو بخونید . بیشتر از کیفیت پایین برنامه ها گله دارند که ماکروسافت داستان پورت کردن برنامه ها رو مطرح کرد که مشخص هم نشد تکلیف اون پروژه ها. به هر حال درسته به ماکروسافت چنان ربط نداره کیفیت برنامه ها اما کاربران عادی به خصوص این ایراد رو از طرف ماکروسافت می دونند که حق هم دارن

    پاسخ
    • hamiti

      از مطلب فوق چکیده برداشت کنیم قضیه یونیورسال کمک چندانی نمیکنه چون api های کامل و بسیار انعطاف پذیر ویندوز رو ب موبایل نمیاره فقط تعداد محدود میان،(اونقدر محدود ک بلا استفاده میشن)مثلا دانلود منیجر درست نمیشه، ب دلایل مختلف هم هست، یکیش همین ک الان گفتم دومیش هم تو موبایل سورس ها بسیار بسته هستن و اجازه مدیریت برنامه روی دانلود و کارهای سیستمی رو نمیدن اینه ک باعث میشه دانلود منیجر درست عمل نکنه تو موبایل،فعلا ویندوز موبایل باس بره جلو بوق بزنه ، تازه بعد این ک این مسایل حل بشه نوبت رقابت با سیستم پر مخاطب و بسیار بسیار انعطاف پذیر و البته نا امن(البته بسته ب کاربر) میرسه ک قطعا خیلی سخته، و قطعا گوگل بیکار نمیشینه ، اندروید ۶ حداقل رو کاغذ بسیار هوشمند تر از ویندوز فونه،اعتراف میکنم اشتباه کردم ویندوزی شدم،?

      پاسخ
  2. Gonzalez

    یه سوال ، من visual studio 2015 دارم ، ولی نمیتونم پروژه یونیورسال درست کنم ، ینی sdk هاش تو ویژوال نیس ، کسی میدونه چه جوری آفلاین بگیرم ؟

    پاسخ
  3. Ali-Ranjbar

    کاش یه نفر بود یه جا رو معرفی میکرد که بریم یاد بگیریم از پایه برنامه نویسی رو.

    پاسخ
    • Gonzalez

      اگه قبلا کار کردی ، یا پیشزمینش رو داری ، chanell 9 یه سایت آموزش برنامه نویسیه، کلا خوبه ، همهچی هم داره ، فک کنم وابسته به مایکیه. خیلی خوبه. اگه که نه ، یهسری کتاب مبانی کامپیوتر پیذا کن ، بد با زبان برنامه نویسی vb شروع کن به یادگیری :-D :-) :-D :laugh:

      پاسخ

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Developed by Nasour Naghipour