نام‌نویسی
پس از تکمیل اطلاعات زیر، گذرواژه برای شما ارسال می‌شود.

منتقدین بازی های رایانه ای معتقدند که بازی های خشن باعث ایجاد بی تفاوتی به خشونت در بین جوانان شده و میزان درگیری ها و قلدری های موجود در مدارس را افزایش می دهد. بر اساس آمار منتشر شده توسط بنیاد علوم آموزشی آمریکا، در سال ۲۰۰۸، ۳۲% از دانش آموزان توسط همکلاسی های خود مورد آزار و اذیت و خشونت ورزی قرار گرفته اند در حالی که در سال ۱۹۹۹ این میزان تنها ۵% بوده است.
در مقابل موافقین بازی های رایانه ای معتقدند که این افزایش خشونت در جامعه است که باعث گردیده جوانان به بازی های خشن تمایل پیدا کنند. بعلاوه اگر میزان خشونت در میان جوانان جامعه با انجام بازی های رایانه ای خشن افزایش یافته است، اصولا باید میزان جرم و جنایت در میان آنان نیز افزایش یافته باشد. در حالی که طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۸ که فروش بازی های رایانه ای افزایش چشمگیری یافت، بر اساس آمار سایت رسمی FBI میزان قتل انجام گرفته توسط نوجوانان ۷۳% و نرخ جرم و جنایت خشن در میان آنان ۵۰% کاهش داشته است.
در طول سال های گذشته، بازی های زیادی توجه منتقدین را به خود جلب کرده اند. بازی هایی مانندJFK Reloaded که ماجرای قتل کندی را بازسازی می کرد یا بازی Super Columbine Massacre RPG که مربوط به حوادث تیراندازی مدرسه کلمباین بود. اما ماجرا در خصوص بازی Call Of Duty: Modern Warfare 2 اندکی متفاوت بود. صحنه هایی از بازی که قبل از انتشار آن در ۱۰ نوامبر ۲۰۰۹ به بیرون درز یافت چنان جنجالی آفرید که مدیران شرکت Activision را وادار به پاسخگویی و البته دفاع از میزان خشونت در برخی صحنه های آن نمود. این بازی در سال ۲۰۱۵ جای خود را در صدر جدول جنجالی ترین بازی ها به بازی کینه (Hatred) داد که در آن یک قاتل روانی جامعه گریز شروع به نسل کشی و قتل عام انسان ها می کند.

COD-MW2
در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ شبکه خبری CBS اعلام کرد که شخص مقصر در حادثه تیراندازی در دبستان سندی هوک آمریکا در سال ۲۰۱۲ تحت تاثیر بازی های خشن رایانه ای، قصد داشته تا انسان های بیشتری را نسبت به یک قاتل سریالی گمنام به قتل برساند. CBS همچنین از طرف منبعی که نمی خواست نامش فاش شود اعلام کرد که قاتل مذکور به احتمال زیاد در حال ایفای نقش یکی از شخصیت های یک بازی رایانه ای خشن بوده است که منجر به قتل ۲۰ دانش آموز کلاس اولی و ۶ بزرگسال گردید. این در حالی بود که ستوان پاول ونس (Paul Vance) رئیس پلیس ایالت کنتیکت این موضوع را کذب محض خواند و اظهار داشت که هنوز برای پی بردن به انگیزه قاتل زود است.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری در خصوص خشونت های مربوط به اسلحه در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ میزان ۱۰ میلیون دلار از کنگره امریکا برای تحقیق در خصوص خشونت های مربوط به اسلحه گردید که شامل عنوان تاثیر بازی های رایانه ای خشن بر ذهن جوانان نیز می شد.
در هر حال اگرچه در یک گزارش از اتحادیه روانشناسان آمریکا که در آگوست ۲۰۱۵ منتشر شد، به رابطه بین پرخاشگری و بازی های خشن رایانه ای اشاره گردید، اما تا کنون هیچ گونه رابطه محکمی بین این گونه بازی ها و اعمال خشونت در جامعه محرز نگردیده است.
فروش جهانی بازی های رایانه ای تا پایان سال ۲۰۱۷ برابر ۱۰۲٫۹ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنان که بازی ها روز به روز فریبنده تر و واقعی تر می شوند، منازعه بر سر اینکه کودکان در برابر بازی های خشن آسیب پذیرند یا نه همچنان ادامه دارد.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات شما برای ما ارزشمند هستند.